Digitala insikter
Nytänkande

Nöden är all uppfinnings moder

Per Söderström

Vi har pratat länge om ”det nya som håller på att hända”.

Det har redan hänt, och det blir bara värre. Eller bättre, för den som har kunskap och handlingsutrymme. 

Siffrorna i tabellen nedan är bara symptom. 

"Andel av mediakonsumtionen per dag och huvudkanal – USA 2009 - 2014." Källa: eMarketer.com via BI (Business Intelligence)

Vi vet redan allt det där, men det är så tydligt i bilden. Plus att det gått 12 nya månader sen dess…

Det som inte syns är att ”digital” består av 1000-tals kanaler.

Är du som marknadsförare tillräckligt insatt i digitala som bidrar till att nå affärsmålen? Tillräckligt envis för att få igenom förslagen?

Enligt en undersökning som PA Consulting gjort är det oftast marknadscheferna som driver på – i en miljö där endast 20% av företagen har tillräckligt med kompetens. Rapporten återges i Computer Sweden.

Har du ledningens odelade uppmärksamhet ännu?

Nöden har ingen lag. Det ska till nya lösningar, inte variationer på gamla.

Om författaren

Konsult inom affärs- och varumärkesutveckling, samt channel- och content marketing. Kunnig på associationsrättigheter via produktplaceringar inom film, TV och webb.