Digitala insikter

När alla skyltar är röda

Per Söderström

Rött är den färg som ögat har lättast att uppfatta.

Därför valde många – när det begav sig - att installera röda neonskyltar vid sina butiker.

Men, vad händer när alla skyltar är röda? Vem syns då?

Och vad händer när alla bloggar och Twittrar? Vem skapar intryck och avtryck då?

Sannolikheten är stor för att:

  • Innehållet du publicerar inte håller måttet – det är ytterligare en röd butiksskylt bland röda butiksskyltar.

  • Du därmed inte bygger upp tillräckligt många trogna följare i dina viktigaste kanaler.

Att behärska content marketing tar mer tid och kunskap än att byta ut en neonskylt. Fördelen är att det ger betydligt bättre effekt. Som 3M märkte när man engagerade sina bästa kunder i arbetet.

Om författaren

Konsult inom affärs- och varumärkesutveckling, samt channel- och content marketing. Kunnig på associationsrättigheter via produktplaceringar inom film, TV och webb.