Content Marketing

Dörröppnare till det medvetna

Per Söderström

Är det inte ”Brännström” som blickar ner från en reklampelare på trottoaren? Karaktären från TV-serien ”Den fjärde mannen” – han som blev förpassad till Polisens hittegods-avdelning.

Där är han igen. Vid frukostbordet, i DI den här gången.

Ständigt denna Brännström.  Han gör reklam för hyllor och skåp i sin naturliga miljö.

Jag menar Claes Malmberg gör reklam – stylad som Brännström. Iklädd rätt rock och sin glada min.

Varför?

Att Claes är med i AJ produkter’s reklam talar han glatt om för GP – it’s all for the money, dam-dam-dabadam. 

Pris för prestation.

Content har ett pris, oavsett om det utvecklas av en byrå eller köps i form av associationsrättigheter. Priset ska återspegla innehållets förmåga att leverera.  Att ta kunden in i, eller vidare i den s.k. köpresan blir det som avgör framgången.

Kanske Brännström spelar en roll där också?

Om författaren

Konsult inom affärs- och varumärkesutveckling, samt channel- och content marketing. Kunnig på associationsrättigheter via produktplaceringar inom film, TV och webb.